De 8-weekse Mindfulness MBSR training

Tijdens de Mindfulness MBSR/MBCT training ga je in een groep oefenen met mindfulness. De training bestaat uit 8 bijeenkomsten van ongeveer 2.5 uur. Je leert je aandacht bewust te richten, bijv. via je lichaam, maar ook via andere zintuigen. Door deze oefeningen komt er ruimte tussen je gedachten die anders als een aaneengeregen ketting in een stroom aan je voorbij trekken. Vanuit de ruimte die deze bewuste aandacht creëert kun je nu gedachten en patronen observeren en ben je er niet langer aan overgeleverd. Hieronder lees je  welke onderwerpen tijdens de training aan bod komen.

  • Week 1

    Automatische piloot

    Hoe stap je uit de automatische piloot die zo’n 95% van je leven bepaalt?

  • Week 2

    Omgaan met hindernissen

    Welke hindernissen weerhouden je ervan om zonder oordeel in het NU te blijven?

    Week 2

  • Week 3

    Bewust zijn van de ademhaling

    Hoe kun je je ademhaling gebruiken om bij het huidige moment te komen en blijven?

  • Week 4

    Het landschap van stress

    Hoe ontstaat stress en hoe kun je daar anders mee omgaan?

    Week 4

  • Week 5

    Toestaan en laten zijn

    Hoe kun je bij ongemak, onrust en pijn blijven?

  • Week 6

    Gedachten zijn geen feiten

    Geloof jij alles wat je denkt?

    Week 6

  • Week 7

    Zorg dragen voor jezelf en je leven

    Weet jij welke dingen je uitputten en van welke dingen je energie krijgt? Neem jij verantwoordelijkheid voor je eigen welzijn?

  • Week 8

    Mindfulness, van dag tot dag

    Het einde van deze training is het begin van een levenslange innerlijke ontdekkingsreis

    Week 8

Eerst kennismaken?

Voel je vrij om contact met mij op te nemen.

× WhatsApp Available from 08:00 to 22:00 Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday